26.12.10

De ontmoeting in een droom

Ik had graag begonnen met het zoeken naar een beeld. Ik denk aan een bos met een steen waar ik op kan zitten. een beetje witte glans errond, voilĂ . Ik zit.
Je bestaat nu een dik jaar en zult al wel ondervonden hebben dat er meer is dan het oog ons toont. Zo is er fantasie, een wereld, een mens die ergens rondloopt en aan u denkt die jij nog nooit gezien hebt.
Wat vind je van mijn kleren?
Bruine lompen, warm genoeg en soepel om te lopen door het gebladerte.
Ik ben geen echte bosmens. Dit is een projectie, een beeld hoe ik me nu voorstel.
Ik hou wel van kleuren. Jij ook? Misschien had je meer zin in een oase , groen tussen geel zand.
Daar kunnen we de volgende keer naartoe.
Wat ik wil zeggen? Eigenlijk wil ik stil zijn, maar dan is het maar gek dat we moeite doen elkaar te treffen hier. Er zijn woorden die stil kunnen gevonden worden. Laten we die woorden zoeken die ons het makkelijkst in de tong zitten. Tot welk doel? Kennismaking vermoed ik. Waarom niet? Het is een lastige wereld om te ontrafelen en soms hebben we niet altijd door waarom de dingen gebeuren. Er is groei, jeugd dat wel. Dat zijn goeie dingen. Daarom groen en ook wel een beetje verscholenheid in het duister van de bomen.
Maar uiteindelijk is er licht waar je maar wil. het zijn de contrasten die het fijn maken als je het licht kan bespelen.
Zonder controle van licht is het leven een grote sleur, daar wordt je moe van. Dat beeld ik me in, want altijd heb ik me daarvoor behoed, tot het waanzinnige toe. Wat ik bedoel? Het is fijn om de geest vrij te laten gaan daar waar jij het wil. We leven in een wereld die algauw net dit in het gedrang dreigt te brengen. Daarom zoeken mensen elkaar op, snap je?
Ze willen eigenlijk overleven door te delen. Vandaar zijn wij nu hier ook als gevolg daarvan. elke dag is anders. Daarom kan je best niet te gauw conclusies trekken. Een mens heeft niet veel tijd en veel te doen en vooral: veel te behoeden. Van zodra hij dit inziet is hij een goed mens. Ik hou wel van goeie mensen, meer dan van ijverige.
Wat ga jij doen in je leven denk je? Je kan dienen en leiden. Misschien in stilte of juist in de schijnwerpers. Wat je ook doet of kiest raad ik je aan om te genieten van je eigen inzichten. geef jezelf veel ruimte vanbinnen en geef alles wat komt kleur met je eigen licht. Laat het bliksemen, maar wees geduldig best. Het einde is het mooist.
Ik ga je laten, maar eerst luister ik naar je adem samen met het geritsel van de kleine dieren die her en der zich nieuwsgierig huisvesten rondom ons.